2007. április 29., vasárnap

Az elso napok

Szoval megerkeztem... David fogadott az allomason, aki az assistant manager, es en rutinosan a Magyarorszagon megszokott oldalon akartam beszalni, de ott a kormany volt... Micsoda meglepetes:)!

Amikor beleptem a foepuletbe, megszolalt angolul a “Hegyek, s tenger felett” cimu dal (tudjatok amit repcsin dudoltam indulaskor). Ez egy olyan pillanat volt amikor TUDTAM, hogy jo helyen jokor es jo idoben vagyok. Ez egy igazi jel volt Istentol. Egy olyan pillanat amire meg sokaig fogok emlekezni! (Bar most majdnem elfelejtettem beirni a beszamoloba:(.

Az elso este mar is focimeccsel kezdte. Kb 1 eve focit meg a TV-ben sem nagyon lattam, itt meg a brazil onkentes sracokkal, meg a helyi erokkel fociztam.
Kepzelhetitek a brazil, a brit es a magyar foci kozti tavolsagot.... De azert egesz jol, helyt alltam. Rugtam par golt is! Bar oszinten szolva a focizas masodik felet jo magyar szokas szerint elegge elkummantottam. (kummantas= lezenges a palyan).

Es eljott az elso munkanap is, pardon nem valodi munkanap (workday), hanem csusztatott nap (split day), ez azt jelenti, hogy ilyenkor 8.30-tol 14.30 meg 19-tol 21-ig megy a melo.

Es igen megvolt az elso WC takaritas is! Peter, aki egy valodi egyeniseg, vezetett be a WC takaritas es mosogatas rejtelmeibe. Kepzeljetek el egy 50 ev korul kisse kigumvado szemu legenyembert, egy rovidgatyaban, aki nekem kb a vallamig er, amint eppen mindent elmond 5 perc alatt arrol, hogy minek hol a helye es akkuratusan elmagyarazza, hogyan kell felmosni.
JUST SEE AND LOOK USE YOUR BRAIN! Ez a kedvenc szavajarasa.

Itt jon egy kis kitero

Mar megirtam a fenti "kedves" szoveget Peterrol amikor tegnap mintegy valaszul kb. ezt mondta:
Ne nezz hulyenek, en csak rad gondolok! En meg elgondolkodtam: Tulkepp. tok torulmesen es normalisan elmagyarazta a dolgokat, en meg ilyeneket irtam rola.
Mar megint ugy jartam, hogy beskatulyaztam egy embert, pedig nem biztos, hogy igazam van csak nem olyan mint ami szamomra a szokasos. Ma pedig raadasul kiderult, hogy szereti a jo kis classic rockzenet is , meg a maga modjan tenyleg kedves is.

(Azt hiszem ez egy igen tanulsagos kitero volt :)

Vissza a kiterobol

Aztan hamar megtanultam, hogy mit jelent angolul a felmosas (to mop up), a portorles (to dust), a porszivozas (vacuum cleaning, hoovering), meghat a mosogatas (wash up). Szamomra nagyjabol ezek az altalanos, mindennapos munkak itt.
Ezekrol bovebben kesobb.

Szoval az elso napok az ismerkedes jegyeben teltek. Nagyon elvezem a helyet, jo a levego, vidam a hangulat, nyugi van, sut a nap es kedvesek az emberek.
A szemelyzet nagyon felhasznalobaraton beszel angolul, az onkenetesekkel valo beszelegetes pedig nagyon minimal / egyszeru. (good, bad, How are you? Fine thanks. very beautiful stb.)
Ha kivancsiak vagytok nagyabol milyen lehet itt a beszelegetes, akkor hallgassatok meg az Emil Rulez: Hello Tourist cimu szamat, jol bemutatja az itteni feelinget.
Az onkentesek 14-en vannak, van 3 roman, 1 burmai, 7 brazil, 1 magyar (en:+ majd jon Adri Veszprembol.
(Ez akarhogy is szamolom 12, ja es van 1 spanyol is, na jo, de ki a 14.?)

Az elso vasarnap agynemu gyujtes kozben (collect the sheets) ismerkedtem meg kicsit jobban Gabriellel az egyik brazil onkentes sraccal. Sao Paoloban el, 22 eves es egyebkent egy bankban dolgozott mielott idejott. A holgy olvasok kedveert irom, hogy jokepu es nagyon kedves vicces srac, ha esetleg valakit valaki szeretne Gabriellel megismerkedni, segithetek.... :)

Ezen a vasarnapon a helyi baptista gyulekezetbe mentunk ahol baptista Istentiszteleten voltunk.
Az Istentisztelet azzal kezdodott, hogy kiallt a gyulekezet dicsoito csoportja: 1 darab izompolos rovidnadragos dobos, 1 darab termetes 50 koruli holgy a fuvolanal, 1 darab hasonlo kaliberu holgy a mikrofonnal, 1 darab bajszos szemuveges uriember a basszgitarnal, es egy szakadt feher polos thomalaci feju srac a gitarral, o volt a dicsoites vezeto.
Es belevagtak az eneklesbe, zenelesbe, a gyulekezet felallt es elkezdett enekelni.
Ezutan jott az adomanyok adasanak ideje, az adomanyokert utana halat adtak.

Majd jott a tanitas: Judas arulasarol volt szo, meg arrol, hogy Jezus tanitvanyai mennyire kulonbozo emberek voltak kulonbozo hatterrel, szemelyiseggel, megis megfertek egy tanitvanyi korben. Valami ilyesfelet ertettem meg.
Utana urvacsoraztunk: Mindenkinek a helyere vittek a kenyeret es a bort.
Hasonlo volt az egesz, az otthoni gazdagreti Istentisztelethez.

Mara ennyit. A kovetkezo alkalommal a nyelvorakrol, meg Herne Bayrol is meselek majd am! Meg amit most kifelejtettem.

Varom a kivancsi kerdeseket!

4 megjegyzés:

andristeso írta...

Jan, tudom, hogy ott jobboldalon van a kormány, és sok furcsaságot kell megszoknod, és talán ez van negatív hatással a matematikai képességeidre. Nekem ugyanis kijött a 14-es szám... :)

Unknown írta...

Mit jelent az hogy "az adományok gyűjtése után halat adtak"?! Vagy én értem félre?...
Az igehirdetésről: hát igen, a jó igehirdetés lényegét össze lehet foglalni két mondatban (ahogyan te tetted). Sokszor a prédikátorok túllőnek a célon, és fél órát beszélnek, amiből egy nagy katyvasz lesz, és átmegy az embereken... Jobb keveset mondani, csak maradjon meg valami belőle a fejekben...

Unknown írta...

Meg van egy olyan mondás is, hogy utazás közben a nők tisztessége, a férfiak intelligenciája mindig csökken!... :-)

Névtelen írta...

Hát ez a halas ügy nekem is gondot okozott, majd mikor rájöttem, hogy az ékezetek hiányában a "hálát adtak"-ból halat adtak lett óriásit nevettem! :-)))))